لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸/۷/۲۱

مارکی دوساد / مقدمه کتاب "فلسفه در اتاق خواب"


به لیبرتین ها

شهوترانان تمامی اعصار ، از مرد و زن ، تنها به شماست که این اثر را تقدیم میکنم ؛ از اصولش بهره گیرید : این اصول از هوای نفسانی شما حمایت میکنند و این هوی و هوسها ، بدان دلیل که اخلاق گرایان بیروح و خسته کننده شما را ترسانده اند ، بی ارزش بحساب می آیند ؛ در صورتی که ابزارهائی هستند که طبیعت برای آنکه انسان را به غایتی که خود مقرر کرده برساند، به استخدام خود درآورده است . تنها به تلقین های لذت بخش این امیال گوش فرادهید، هیچ ندائی جز هوای نفسانی تان نمیتواند شما را به شادی رهنمون کند .

زنان شهوت پرست ؛ بگذارید سنت آنژ شهوتران الگویتان باشد ، و پس از آن در زیرپاگذاردن تمامی قوانین الهی متناقض درباره لذت ، بی پروا باشید ، قوانینی که در تمامی زندگی ، زنان را به زنجیر میکشد .

شما ای باکرگان جوان ، شما که زمان درازی است توسط قواعد اخلاقی پرهیزگارانه پوچ و وهمی و قیود خطرناکی محدود شده اید که بوسیله مذهب نفرت انگیز موعظه شده است ؛ از یوژنی آتشین مزاج تقلید کنید ؛ به چالاکی او باشید در منهدم کردن ، در پشت پا زدن به تمامی احکام مسخره ای که توسط والدین سبک مغزتان به شما تلقین شده است .

و شما ای عیاشان دوست داشتنی ، شما که جوانان هیچ محدودیتی جز [محدودیت حاکم بر] امیال شما نمیشناسند و شما که تنها فرمانبردار هوی و هوسهایتان بوده اید ، دلمانسه کلبی را بخوانید و به مانند او در طول راههای گلفرش شده ای که شهوترانی برایتان مهیا کرده پیش بروید . در آکادمی دلمانسه آخرین فردی باشید که قانع میشود. فقط با کاوش و گسترش سلایق و هوی و هوسها ، با قربانی کردن همه چیز در پای حس لذت جوئی است که این بشری که هیچگاه نخواسته در این جهان پر از غصه و پریشانی افکنده شود ؛ این مخلوق بیچاره ای که انسان نام دارد ، شاید قادر باشد اندک گلهای سرخی را روی طریق پرخار زندگی بکارد .

نوشته: مارکی دوساد
ترجمه: نیما ناصحی
مقدمه کتاب فلسفه در اتاق خواب (1795)

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


2 نظرات:

mamluk گفت...

سلام

اگر این که شما می گویید درست باشه

فرق انسان با میمون در چیه؟

باغ وحش رفتی شما؟

ناشناس گفت...

ترجمه خوب و روانی است. به امید اینکه بتوانید کل کتاب را ترجمه و متاسفانه چون نمیتوانید چاپ کنید، به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net