لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸/۷/۱۷

کامران پارسایی / جایزه صلح نوبل برای آقای اوباما و صندلی الکتریکی برای مومیا ابو جمال


در حالی آقای اوباما برنده جایزه صلح نوبل می شود که مومیا ابو جمال نویسنده و روزنامه نگار مبارز سیاه پوست امریکایی میرود تا در آخرین دادگاه تجدید نظر به صندلی الکتریکی سپرده شود و یا با کمی اقبال به حبس ابد محکوم شود البته اینطور که پیداست آقای اوباما تاکنون بعد دریافت هزاران نامه ، فاکس، و ایمیلی که برای آزادی مومیا دریافت کرده و همچنین اکسیون های اعتراضی در امریکا و سراسر جهان که در حمایت از این روزنامه نگار سیاسی انجام شده است هیچگونه واکنشی نشان نداده است .
روز 9 دسامبر سالروز بیست و هفتمین سال زندانی شدن این مبارز چپ گرای آمریکائی است. بیست و هفت سال پیش او به بهانه کشتن یک مامور پلیس دستگیر شد. ابو جمال در محلی نزدیک به محل قتل مامور پلیس دستگیر شده و این بهانه ای شد تا نیرو های نامرعی که همواره جهت تدارک توطئه برعلیه مبارزات او فعال بودند، بهانه دستگیری و محاکمه او را فراهم آورند. با دستگیری و محاکمه ای سرهم بندی شده او در سال 1982، این مبارز سیاه پوست به جرم قتل به اعدام محکوم شد.
مومیا ابو جمال در طول 27 سال زندان و محرومیت از زندگی طبیعی همچنان به مبارزه خود از طریق روز نامه نگاری در زندان ادامه داده است و حتی در این مدت چندین کتاب منتشر کرده است. تعداد قابل توجهی از کتاب ها او تاکنون به آلمانی ترجمه و منتشر شده است . مقالات سیاسی و اجتماعی او در رابطه با جامعه آمریکا مرتبا در نشریات مترقی اروپا و به ویژه آلمان چاپ می شود. ابوجمال قبل از هرچيز يک زندانی سياسی است و چون امروز در معرض مرگ قرار گرفته برای ما نماينده و سمبل مقاومتی است که مدت بیست وهفت سال ساکت ننشسته و فریاد آزادی خواهانه خود را در دفاع از تمام زندانیان سیاسی از درون سلول کوچک خود به گوش جهانیان رسانده است . مومیا ابوجمال در مدت27 سال زندان چندین کتاب وهمچنین مقالات بسیاری را منتشر کرده است. مومیا در زندان ومنتظر حکم مرگ خود به اتهام واهی قتل است ولی واقعیت این است که او نه بخاطر قتل بلکه به جهت گزارش‌هایی در افشاگری رفتار غیرقانونی و خشونت‌بار پلیس امریکا در زندان است. ابوجمال که اکنون55سال دارد، هرگز در بیگناهی خود تردید نکرد. وکیل مدافع او "رابرت بریان" نیز که مانند بسیاری دیگر به بیگناهی موکلش ایمان دارد، اکنون با تأکید بر مواردی مانند: عدم انجام تحقیقات کافی، عدم احضار شاهدانی که به نفع ابوجمال حاضر به شهادت بودند به دادگاه و نقض حقوق اساسی ابوجمال به عنوان یک متهم، تقاضای محاکمه ی مجدد او را کرده است. در صورتی که این تقاضا پذیرفته شود، دورانی بحرانی برای ابوجمال آغاز خواهد شد، چرا که این دادگاه، آخرین قدم قانونی برای نجات او خواهد بود.
مبارزات نیرو های چپگرای آمریکائی و در حمایت از این مبارز در صحنه بین المللی توسط نیرو های مترقی و چپ در سطح جهان، سازمان قضائی آمریکا را تاکنون بارهای مجبورکرد تا حکم اعدام او را به عقب بیندازند. با توجه به تدارکات جدید قوه قضائی آمریکا برای اجرای حکم اعدام او و این که "مومیا ابو جمال" با توجه به بیگناهی اش از طرف دولت فرانسه تبعه افتخاری فرانسه اعلام شده و خیابانی نیز به نام او نامگذاری شده است.
نیرو های مترقی اروپا وبویژه جامعه روشنفکری و جریانات چپگرای آلمان نیز همه مبارزان طرفدار برابری و عدالت اجتماعی در کشور های مختلف جهان را به حمایت از این مبارز زندانی فرامی خواند.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید .
http://www.freemumia.com/dayafter.html

کامران پارسایی
کلن هفدهم مهر

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net