لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸/۷/۶

کامران پارسایی / در پس این سکوت راز ما نهفته است


در حالی که رژیم روزهای سختی را پشت سر می گذارد و پس از سه ماه و اندی که از مبارزات مردمی در ایران می گذرد ملایان حاکم بر ایران که ترس تمام وجودشان را گرفته است سعی در نشان دادن آرامش و تسلط بر اوضاع را دارند . هراس از آغاز موج جدیدی از مبارزات مردمی که به خیالشان پایان یافته است . رژیم در طول سی سال گذشته سه بار دست به کشتار مخالفان خود زده است. بار اول در ماه های نخست قیام پنجاه وهفت بود که گروه بیشماری از عوامل رژیم سابق را اعدام کرد. دومین دوره در اوایل دهه شصت بود که ماشین کشتار رژیم خیل عظیمی از نیروهای مبارز را از بین برد و دور سوم کشتار زندانیان سیاسی در سال شصت وهفت بود . از بعد این دوره رژیم به خیال خود وارد دوره آرامش و تبات شد. اما غافل از این که مبارزه در عمق جامعه ادامه دارد در این دوران در کردستان به طور اخص و در دیگر شهرستانها به طور عام به رزم انقلابی خود ادامه دادند . مجاهدین لحظه ای از پا ننشستند و نیروهای چپ رادیکال هم به سهم خود در جای جای ایران به مبارزه خود برای سر نگونی ادامه دادند . برآیند این مبارزات در سال هفتاد وهشت و با قیام دلاورانه دانشجویان به اوج خود رسید اما باز هم با سرکوب وحشیانه ملایان و سکوت مجامع بین المللی قیام دانشجویی در نطفه خفه شد و فاشیست های حکومتی باز هم نفسی به راحتی کشیدند تا بتوانند برای چند صباحی در اریکه قدرت باقی بمانند . رژیم که گمان میکرد برای همیشه از دست مخالفانش راحت شده اینک بعد از سی سال با چنان بحرانی به قول خودشان روبرو شده که تاب و توان را از آنان گرفته است . رزم بی امان مردم در داخل و حمایت ایرانیان در اقصی نقاط جهان رژیم را به چنان چالشی کشانده که حتی در خواب هم تصورش برای آنان مشگل بود .
اینک رژیم در بد مخمصه ای گرفتار شده اصلاح طلبانی که خود حضرات به میدان فرستادند تا در انتخاباتی فرمایشی آن چنان که اینک می گویند حقانیت نظام را ثابت کنند راه به جایی نبرد و اکنون بیش ازسه ماه است که جنبشی در ایران شکل گرفته که لبه تیز آن به سوی کلیت رژیم است . در این اوضاع و احوال لو رفتن دو پایگاه هسته ای در اطراف تهران هم مزید برعلت شده تا نظام را به سویی ببرد که یا دست در دست امپریالیست های جهانی به ماه عسل برود و یا در اثر فشار های درونی سقوط کند .
بیهوده است اگر فکر کنیم امریکا و هم پیمانان اروپاییش غم حقوق بشر در ایران را دارند آنان تنها به دنبال سهم خود در منطقه هستند و اگر هم گاها لفظی میرانند در اثر فشار مردم خود و در نتیجه مجاهدت ایرانیان در نشان دادن چهره فاشیستی رژیم می باشد وبس . آن چنان که تجربه این سالیان نشان داده آخوند ها برای حفظ خود و چپاول باز هم بیشتر تن به هر پیشنهادی خواهند داد برای یک رژیم دیکتاتوری تنها زمان مهم است و ملایان هم از هیچ عملی برای خریدن زمان ابا ندارند . اینطور که از قراین و شواهد بر می آید باید منتظر سناریویی جدید باشیم نمایشی که در آن احمدی نژاد به نوعی از بازی کنار گذاشته خواهد شد و به احتمال قوی کسی به روی کار خواهد آمد که دو جناح حکومتی به روی او به توافق رسیده باشند . سکوت موسوی و کروبی بعد از تظاهرات روز قدس بی علت نمی تواند باشد اگر در نظر داشته باشیم که هاشمی نیز در اولین جلسه مجلس خبرگان اشاره ای به تشکیل هئیتی برای رسیدگی به امور بعد از انتخابات را داشت این برداشت قوی تر خواهد شد. از طرف دیگر سپاه پاسداران با خرید بخش اعظم مخابرات و احداث بانک و صدها شرکت تجاری دیگر اختاپوس وار بر اقتصاد ایران نشسته است . با بودن سپاه در پهنه اقتصاد و حمایت بی چون و چرای سپاه از خامنه ای و باندش در آینده جایی برای عرض اندام اصلاح طلبان نخواهد ماند .
با وجود تمام فراز و نشیب های موجود جنبش مردمی ایران به راه خود ادامه می دهد ومردم ایران هر روز بیشتر به دسایس و نمایشات آخوندی آگاهتر می شوند . اعتصابات کارگری ، جنبش دانشجویی ، حرکت های صنفی کارمندان دولت و ..... همه نشان از آن دارد که بر خلاف برداشت رژیم از اوضاع فعلی و سعی در نشان دادن تسلط خود بر اوضاع در عمق جامعه حرکت ادامه دارد و خواست سر نگونی هر روزه بیشتر می شود . وظیفه ما در این برهه حساس حمایت همه جانبه از مبارزات مردمی و افشای همه جانبه سناریو های رژیم می باشد . به قول گارسیا لورکا در پس این سکوت راز ما نهفته است .

کامران پارسایی
کلن پنجم شهریور 1388
Kamran.parssai@gmail.com

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net