لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸/۴/۲

منوچهر اسدبیگی / فوران خونی که بر شمشیر پیروز خواهد شد!

ندا آقا سلطانی دختری 27 ساله، دانشجوی رشته فلسفه در روز شنبه سی خرداد ،ساعت هفت عصر در اثراصابت گلوله ای که از سوی دژخیمی بسیجی یا لباس شخصی، چماقدار یا قمه بدست، جلیقه پوش یا لباس پلنگی، امنیتی یا سپاهی ، گارد ویژه یا انصار، حزب الله یا نصرالله ، رادان یا محصولی ، ضرغامی یا شریعتمداری، یزدی یا مصباح ، جنتی یا احمدی نژاد ویا رهبر خامنه ای ، ولی مطلقه فقیه حکومت جهل و سیاهی و خرافات ، به قلبش شلیک شد ، بر کف آسفالت داغ خیابان کارگر شمالی تهران افتاد ، فوران خون قلبش بروی صورت زیبا و معصوم و بیگناهش درغلتید ،چشمان بازش را پوشاند وبعد به همه جهان پاشید .

ظهر روز يكشنبه ۳۱ خرداد جسدش را به شرط خاكسپاري محرمانه و بی سروصدابه خانواده‌اش دادند تا زود دفنش کنند ،اجازه برگزاری هیچ مراسمی را هم ندادند و سردار رادانشان هم این جنایت را به منافقان نسبت داد و بخیال خودشان قضیه تمام شد و رفت!

غافل از اینکه مرگ ندا ، زنده ترین مرگ تاریخ بود ، غافل از اینکه فوران خون سرخ بناحق ریخته شده این دخترعزیز دردانه ی ایران، در ظرف مدت کوتاهی جهانی را فراگرفت و بغض صدها هزار و شاید میلیونها انسان را ترکاند و بزرگترین مجلس را که کسی تا بحال بیاد نداشت، برایش گرفت . از پنج قاره جهان برای پر پر شدنش ، جان باختنش ، معصومانه و بیگناه سوراخ شدن قلبش با سرب داغ حماقت وجهل ، اشکها ریخته شد که نگاه آخرین دم اش از ذهن آنان و انسانیت هرگز بیرون نخواهد رفت.

هرچند مشتی حقیر بی مقدار ، ترسوی ریاکار ، عابد مکار، مزدور و جیره خوار، دزد و رانت خوار ،روانی و بیمار،بانی سنگسار، خرافاتی و رمال ، ضد زن و مردسالار به این فرشته واقعی و عینی و زمینی و به دهها جان باخته دیگر همچون اودر این روزها ، به هزاران زندانی سیاسی و امنیتی ، به میلیونها دانشجو و جوان و زن و معلم و پرستار و کارگر و کارمند و زحمتکش ، روزنامه نگار ، هنرمند و مردم آزادی خواه برچسب های کلیشه ای و نخ نمای اغتشاش گر و خرابکار و خس و خاشاک و وابسته به اجانب و...زدند.

قبل از اینکه آشنای همه شود ، ندا که بود؟ هرکه بود ، به گفته آشنایش، طرفدار سیاه و سبز نبود ،هدفش آقای موسوی یا احمدی نژاد ، این دروغگوی بزرگ یا دیکتاتورکوچک مغز نبود، خواهان آزادی بود ، هدفش وطنش وآزادیخواهی بود.

واکنون کیست ؟ بسیاری گفته و می گویند که او نماد ، سمبل و ندای شجاعت ، مبارزه ، اعتراض و آزادی است و اما بی گمان و بالا تر از اینها ، او پرچمی است در دست کلیه انسانهای آزادی خواه ایران و جهان.

وخون پاکش چه کرد ، چه میکند و چه خواهد کرد؟

از سبز و اصلاحات پذیری ولایت مطلقه عبور کرد و شعار مرگ بر رهبر و دیکتاتور و خامنه ای را شعاری کرد معمولی وجاری بر لبان صدها هزار جوان ، زن و مرد ایرانی تشنه آزادی. باعث شد خیلی ها از پس گرفتن فقط رای شان عبور کنند و به پس گرفتن مملکتشان از دست ولی فقیه بیفتند.خون پاکش به خیلی ها فهماند که حکومت ولایت فقیه نه اصلاح پذیر است و نه بشری ، فهماند که مردم ایران این عصر ، همچون گوسفندانی نیستند که احتیاج به چوپانهایی داشته باشند ، آنهم چوپانانی دروغگو و متقلب و دزد و فاسد.

یورش برد به مرگ و خاموشی و یآس ، دریای نشسته سرد را ، تکانی داد و به امواج معنایی تازه بخشید. به تمامی ایران و بچه های تهران ،آریاشهر واکباتان ، هفت حوض و آذربایجان، نارمک و ستارخان ،توحید و جیحون ،تهرانپارس وخراسان ، فلکه اول و مجیدیه ،سلسبیل ومنیریه، انقلاب و آزادی ،روحی تازه دمید .

خون او یک ارزن آبروی نداشته بارگاه خلفا را بر باد داد ، و آنچنان در بین توده مردم و جهان مفتضح شان کرد و پرده از نقاب زهد دروغین و انسان نمایی شان برداشت،که گند و تعفنشان را عالم گیرتر از آنچه بود کرد . کاری که سی سال فعالیت درست و نادرست ، صادقانه یا کاسبکارانه اپوزوسیون با خروارها نوشته وگزارش ، مقاله و تحلیل ، تفسیر و روشنگری، با هزاران آکسیون و گردهمایی ، تجمع و عکس ، فیلم وپوستر ، رادیو و تلویزیون ، سازمان و حزب ، گروه وانجمن ، سایت و اعلامیه، وبلاگ و اطلاعیه و محکوم کردن نتوانست.

و این بار خوشبختانه یا متأسفانه ،هیچ فرد و گروه ، سازمان وحزب و اندیشه ای نمی تواند و به خود اجازه نمی دهد که خون پاک و به ناخق ریخته شده او را به نفع خود مصادره کند . چرا که اودنباله رو سبز و سفید و قرمز بخصوصی نبود ،طرفدار ولی فقیه ، حکومت دینی و اصلاح طلبی نبود ، او ناسیونالیست و ملی مذهبی ، جمهوری خواه و سلطنت طلب ،مجاهد و لیبرال ، لائیک و سکولار، سوسیالیست و کمونیست هم نبود .

که اوجوانی آگاه بود و سمبلی شد و پرچمی شد و ندایی زمینی و واقعی شد برای فریاد درد مشترک، آزادی ، عدالت ، برابری و زندگی انسانی از برای کلیه آزادیخواهان راستین .

خون او کاری کرد که هیچ دولت مدعی دموکراسی غربی جرئت نکند وحداقل از مردم خودش خجالت بکشد که بخواهد بدون اجازه از او ، همراهان و رهروانش، بصورت علنی این حکومت دیکتاتوری دینی فریبکار را که پس از هزاران بار دزدی و تقلب ، بالاخره مچش در دزدی رای گرفته شد را تائید کنند و به رسمیت شمارند .

خون او حتی میتواند از این پس جای بسیاری از مقدسات دروغ را بگیرد ، او اکنون کعبه و بتی است که کافرانی چون من میتوانند به او ایمان آوردند. واز این به بعد به جان ندای عزیز وبت زمینی قسم بخورند !

خون او کاری کرد که سبزهای واقعی هم از رویش خجالت بکشند و جرئت نکنند زیر بار ننگی و خفتی و خیانتی و پشت پرده ای خواسته یا ناخواسته بر علیه این مردم زجر کشیده ی در صحنه بروند.

ندا ی عزیز فوران خون تو به مدعیان تاریخی و دروغین این شعار ، واقعا ثابت کرد که خون بر شمشیرو توپ و تانک و بسیجی و سیاهی و جهل و دیکتاتوری وولایت فقیه و موشک و بمب اتم پیروز است و پیروز خواهد شد. روزی که دیر نخواهد بود، خواهد رسید که دسته گلهایی زیبا و ساده، بی ریا و صمیمی همراه با اشک شوق پیروزی و آزادی از سوی مردم ازبند رسته ایران نثار مزار ساده و زیبا و بی تکلف تو ودیگر عزیزان جان داده راه آزادی شود، نه برسم مرده پرستی مرسوم و تاج گلهای آنچنانی بر مقبرهایی آنچنانی تر. و آن زمان است که شاید بتوانیم از شرمساری آخرین نگاه ات با آن چشمان باز و صورت گلگون ات بدر آئیم ، که پیام شفاف و ساده- ادامه تا آزادی- را به ما داد وآن زمان است که می توانیم به خانواده گرامی ات تبریک بگوئیم که چه ساده و صمیمی و سربلند ایستاده اند و به وجود نازنینت می نازند ومی بالند و افتخار می کنند.

خون تو به من حقیر و مثلا فعال سیاسی سرخورده از این آشفته بازاردر اینطرف آب هم جرئت داد که پس از یک سال خفه خون گرفتن و افسردگی و خسته از شعار و اینترنت بازی و... باوجود زبان الکنم و با این قلم غیر هنری وقاصر سیاسی ام بتوانم حال که در ایران و پیش یاران و عزیزان نیستم ، کوچکترین و ناقابل ترین وظیفه ام را انجام دهم.
استکهلم 23 ژوئن

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net