لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۷/۱۲/۲۸

داريوش نيكنام / در باره "انتخابات" رياست جمهورى در ايران

تا چند ماه ديگر و به عنوان موعد رسيدن اجراى يك مراسم ارتجاعى مذهبى٬ قرار است انتخابات براى تعيين رئيس قوه مجريه رژيم اسلامى برگزار شود. تاكنون تعدادى از سران ريز و درشت حكومت در طى سه دهه حاكميت كثيف اسلامى خود را براى احراز اين مقام كانديد كرده اند. در اين "انتخابات" فقط يك عده از کسانی که ستون های برپا نگاهداشتن رژیم سی سال قتل زنجیره ای و به تباه کشاندن زندگی مردم ایران بوده اند، امثال خاتمى٬ كروبي٬ موسوى و احمدى نژاد و … حق كانديد شدن دارند. حقيقت اين است كه نفس گذاشتن نام انتخابات به اين مضحكه٬ بى حرمتى و توهين به شعور و شخصيت ميليونها انسانى است كه طى سه دهه تحت حاكميت اسلامى زندگيشان سیاه شده است . اين فقط نمايش بى حقوقى و اسارت سياسى مردم ايران است و كماكان بايستى ماهيت اين مسخره بازى اسلامى را افشا كرد و مردم نبايد در اين مضحكه شركت كنند.

اما در شرايط سياسى موجود قرار نيست كه اين انتخابات معجزه خاصى بيافريند و نقش ويژه اى را در روند تحولات سياسى ايران ايفا كند. قرار نيست كسى از اينها ٬ بر خلاف تصورات سطحى گرايانه چپ غیراجتماعی و حاشیه ای و "فعال" در صحنه سیاست مجازی، " اقتصاد ايران را در بازار جهانى ادغام كند" واقتصاد ايران را از انزوا بيرون بياورد. قرار نيست كسى از اينها توهمات دوره دوم خرداد را در ميان مردم ايران را دوباره زنده كند و به عنوان حائلى بين مردم و رژيم وارد میدان شود. مردم ايران در ابعاد ميليونى از آن دوره عبور كرده اند. حتى خود جناحها هم در بين خودشان جنگ خاصى بر سر اين مقام به راه نينداخته اند.

اما تنها چيزى كه اين انتخابات با خود حمل مى كند و "کابوس" آنرا در تار و پود جناحهای مختلف رژیم اسلامی تزریق میکند، جستجوی راههای دیگری برای بقا رژیمی است که موجودیت آن با گرایشات بسیار قوی تری در جامعه ایران و در اذهان و انتظارات و توقعات مردم آن، و نیز با سیر انباشت سرمایه و مکانیسمهای اقتصاد سرمایه داری ایران در تناقضی غیر قابل علاج گرفتار آمده است. این مراسم و مناسک و تعزیه گردانی، يك بار ديگرلاعلاجى حل بنيادى مسائل جامعه ايران تحت حاكميت رژيم اسلامى را در ابعاد وسيع به نمايش مى گذارد و يكبار ديگر مسئله "بقا" جمهورى اسلامى را به صدر مسائل جامعه چه در سطح ایران و منطقه و بین المللی، مى راند. "ریزش"، "فروپاشی" و سقوط مرکز "بلوک" اسلامی در منطقه، بار دیگر تمامی جناحهای رژیم را به فکر چاره جوئی برای کنار زدن دخالت مردم در تعیین تکلیف نهائی رژیم جمهوری اسلامی وادار کرده است. مشکل اسلامیون معمم و مکلا این است که در دورنمای ساقط شدن از قدرت سیاسی، چنگ زدن دگر باره آنان به قدرت، با تراشیدن ریش و کنار زدن آخوند از حکومت، برخلاف سیری که در پروسه فروپاشی اردوگاه شوروی سابق شاهد آن بودیم، غیر ممکن است. اینها برای همیشه به زباله دان تاریخ خواهند پیوست. همه سران جناحهای مختلف رژیم اسلامی، از معماران کشتارها و نسل کشیها و سازماندهندگان وزارت اطلاعات و شکنجه، و انواع ارگانهای سرکوب از جمله سپاه پاسداران و بسیج و حزب اله و انصار اله و از تاراج کنندگان ثروت و اموال جامعه ایران و گرسنگی دادن به کارگران و مردم بوده اند.

همانطور كه بارها تاكيد كرده ايم، اين رژيم با شكل و شمايل اسلامي اش راه برون رفتى ندارد و محكوم به رفتن است. از نقطه نظر جامعه ايران عمر حكومت اسلامى تمام شده است. مضحکه های هر از گاه یکبار "انتخابات"، این دورنمای تاریک را بار دیگر به مرکز تمامی جناحهای رژیم میبرد و "تساهل" و تعامل" بین آنها را بر سر معضل بقا اسلام سیاسی، در دستور کارشان قرار میدهد. رژیم اسلامی کماکان در حلقه "بحران آخر" خود، به دست و پازدنهای خود ادامه میدهد.
داريوش نيكنام
١٥ مارس ٢٠٠٩

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net