لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸/۱/۲

بهزاد جواهری / پاپ دروغگو و کاندوم مقدس!

"استفاده از کاندوم بحران ایدز در آفریقا را وخیم تر می کند"، این نتیجه آخرین تحقیقات علمی درباره ویروس اچ آی وی و مبارزه با بیماری ایدز نیست، عنوان مطلبی علمی در ژورنالی معتبر نیست، توصیه دانشمندی که سالهای متمادی درباره اچ آی وی تحقیق کرده هم نیست، بلکه موعضه مذهبی ولی فقیه کاتولیکها در مبارزه با این بیماری است!

۶۷ درصد مبتلایان به ویروس ایدز جهان در آفریقا زندگی می‌کنند. در این قاره، از سالهای دهه‌ی هشتاد میلادی به این سو، بیماری ایدز ۲۵ میلیون نفر را کشته است. همانطور که در نقشه مقابل مشاهده می کنید هم اکنون این بیماری در اکثریت کشورهای آفریقایی به صورت اپیدمی در آمده است. لازم به توضیح است که نبود زیر ساختهای پزشکی و کمبود داروهای موثر در کند کردن پیشروی این بیماری روند گسترش ایدز را سریعتر کرده است. جنگهای متمادی، فقر، قبیله گرایی و باورهای ارتجاعی همه دست به دست هم داده اند تا قاره افریقا را به مستعدترین مکان برای گسترش اچ آی وی تبدیل کنند!
ویروس اچ آی وی از راههای متعددی از فرد مبتلا به فردی سالم منتقل می گردد. شایعترین شیوه انتقال این ویروس رابطه جنسی با شخص مبتلا است. پس از برقراری رابطه جنسی ذرات اچ آی وی از طریق تماس مایعات مترشحه فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود. در نتیجه برای پیشگیری از انتقال اچ‌آی‌وی، بهترین راه خودداری از برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا و یا استفاده از کاندوم‌ است. کاندوم از انتفال ذراتی با ابعاد اچ‌آی‌وی جلوگیری می کند و اگر به درستی و به طور منظم استفاده شوند شیوه کاملاً موثری در کاهش خطر انتقال بیماری محسوب می‌شوند. کاندوم همچنین از انتفال دیگر بیماریهای جنسی منجمله سیفیلیس و سوزاک جلوگیری می کند. تحقیقات متعدد علمی بر تاثیر بسیار مثبت استفاده از کاندوم در جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی تاکید کرده اند.
در نقطه مقابل پاپ و کلیسا پس از تحقیقات علمی فراوان در آزمایشگاه های الهی واتیکان! نظری متفاوت در اینباره دارند. پاپ بندکیت شانزدهم روز سه شنبه در هواپیمایی که وی را به کامرون در آفریقا می‌برد گفت که کاندوم راه‌حلی برای معضل بیماری ایدز در این قاره نیست. وی گفت: "توزیع کاندوم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کافی نیست و ایدز یک تراژدی است که با پول تنها نمی‌توان بر آن غلبه یافت. بر ایدز نمی‌توان با توزیع کاندوم فائق آمد. برعکس کاندوم مشکل را زیاد می‌کند."
نباید فراموش کنیم که پاپ این سخنان را در قاره افریقا بیان می کند، قاره ای که به جنگلی بی صاحب شبیه است، قاره ای که مذهب "جادوگری" هنوز مذهب رسمی چند کشور می باشد، قاره ای که رنسانس و مبارزه با مذهب را در خود ندیده است. افکار مرتجعانه پاپ در اروپا همیشه مورد تمسخر قرار گرفته است، اما در افریقا حرف وی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.
براساس دکترین کلیسا مصرف کاندوم به بی بندوباری جنسی دامن می زند و با افزایش بی بندوباری جنسی ایدز گسترده تر می شود. کلیسا تنها شیوه موثر برای مقابله با ایدز را پایبندی به آموزه های کاتولیکی عفاف، وفاداری در ازدواج و نداشتن سکس قبل از ازدواج می داند. همچنین برای کلیسا جلوگیری از حاملگی با استفاده از کاندوم نیز عملی غیر قابل قبول است، برای این متحجرین اسپرم مقدس است و هرگونه عملی که باعث از بین رفتن آن شود دست درازی به خدا و کفر است!
فتوای کلیسای کاتولیک بر علیه کاندوم نه تنها توهینی به جامعه علمی و پزشکی است، بلکه شرکت مستقیم کلیسا در زندگی فلاکت بار و مرگ میلیونها انسان است. این کاندوم نیست که سمبل فعالیت‌های "شیطانی" است، این کلیسا، پاپ و خدایش هستند که باعث و بانی بدبختی میلیونها انسانی هستند که بدلیل بیسوادی و فقر به مذهب روی آورده اند و از موعظه های مرتجعانه آنها پیروی می کنند. پاپ دروغگو می گوید، کاندوم مقدس است و حتما از آن استفاده کنید.
بهزاد جواهری


Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 

Copyright © 2009 www.eshterak.net